torsdag 27 september 2012

Floran.


Av pappa har jag fått "Nordens Flora". Jag har börjat studera dessa lite närmare. Dels för de vackra illustrationerna, men även för att det känns väldans bra att kunna namnen på våra blommor.

Studera blommor!! Jag hör ju hur det låter. Detta är ju inte direkt vad jag skulle ägnat mig åt för fem år sedan, men mycket förändras. Man omprioriterar när åldern smyger sig på. Andra saker känns (mycket) viktigare än att tex vara ute och festa och det bästa är att jag inte längre har någon separationsångest från mina ungdomsår. Jag känner mig snarare glad åt att jag faktiskt har intressen, vilket inte alls är alla förunnat.
Så ja...det är väl den nyss fyllda 30-åringen i mig som talar, men jag kör helt enkelt på och nördar in mig i alla dessa "pensionärsämnen" som tilltalar mig.
Så därför tycker jag vi tar en liten titt på dessa fin fina böcker som jag gladeligen bläddrar i.








2 kommentarer:

  1. Annelie, din blogg är alldeles, alldeles underbar tycker jag! Har suttit och tittat i en halvtimme nu, läst allt det fina och beundrat alla vackra bilder! Så fint alltihop! Stor kram / Frida

    SvaraRadera
  2. Tack, tack kära du! Blir väldans glad för de orden.
    Ha det gott. Kram!

    SvaraRadera