torsdag 11 oktober 2012

Tid att beskära.


I söndags lyckades jag beskära lite träd vid stugan. Jag ligger så otroligt mycket efter med allt som har med trädgård att göra, eller faktiskt ligger jag efter med allt. En liten bebis tar så otroligt mycket tid och det ska det såklart göra, för den lille behöver all min uppmärksamhet. Men jag kan inte låta bli att känna press över allt jag borde hunnit med i mina trädgårdar och i växthuset. Det är ju liksom säsongs betingat. Jag antar att trädgårdarna får pausa lite i år för att komma igen nästa år, eller nästa, eller året efter det. Vad vet jag...

I alla fall, att beskära träd är verkligen en trevlig sysselsättning. Problemet är att jag tycker att det är så trevligt att jag glömmer bort mig. Jag sågar och knippsar med stor entusiasm och när jag vaknar upp ur min beskärningstrans inser jag att mer en halva trädet faktiskt ligger på marken under mina fötter.
Detta medför en enorm växtlighet av vattenskott till våren. Dock verkar det inte göra så mycket för träden ser ut att trivas alldeles utmärkt ändå.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar