fredag 23 november 2012

DIY


Nu har jag äntligen gjort klart och skickat iväg inbjudan till Douglas dop. Att göra sina egna inbjudningskort känns jättekul. Mycket roligare än att köpa något färdigt och lägga på posten och kanske roligare och mottaga också.

Detta med att tillverka själv har blivit viktigare och viktigare hemma hos oss. I somras t.e.x saknade vi ett bord till våra utemöbler, så det följ sig som så att min make snickrade ihop ett. Han gjorde även bokhyllor till vårt förra boende och för ett par helger sedan tillverkade han en garderob och en sittmöbel till vår hall och i bara farten så tillverkades även en fågelmatare.

Detta känns bra, att få ha sina egna hemgjorda möbler. Man får ju oftast precis som man vill ha det, plus till en billigare penning. Så tack min käre make för att du är så duktig med hammare och spik och ett tack till mig själv för att jag är så duktig med målarpenseln, tillsammans blir det en himla trevlig möbel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar