onsdag 2 januari 2013

Årskrönika, del I

2012 har varit ett händelserikt år men ändå inte. Planer som jag hade blev kanske inte förverkligade, mest för att jag var gravid men kanske även av andra själ. Så ja, det lugnaste året på länge men väldans händelserikt ändå för att den lille kom till världen.

Jag började året med att må pyton, mest hela tiden. Kallt var det också och mest av allt ville jag åka slalom, men det var otänkbart i det tillstånd jag befann mig i.

Jag pälsade på mig så gott jag kunde.

Snart såg jag dock ljuset i tunneln, för jag började må bättre. Samtidigt flyttade vi ner från övervåningen, (där vi bott de senaste månaderna), för nu äntligen var undervåningen bebolig efter vår gigantiska renovering.

Det började bli varmare i luften och för första gången på länge spratt det till i kroppen. Vårkänslorna var här.

 Nu när livet hade återvänt orkade jag att baka ett av mina favoritbröd.

Men jag hade fortfarande gravidcravings. Jordgubbar var en av dem.

Jag gav mig ut i skog och mark för att fota analogt. Det gröna började framträda mer och mer.
(Nu när jag tittar i mitt bildarkiv inser jag hur mycket vi spenderar vår tid ute i naturen. Jag har blivit varse om att det faktiskt är ett utav mina större intressen.)

Vårt äppelträd slog ut i blom. Bakom äppelträdets gren planterade jag jordgubbsplantor i pallkrage. Morgonen efter satte jag kaffet i halsen när jag möttes utav några ledsna stjälkar som stack upp ur jorden. Någon hade alltså kalasat på mina plantor under natten. Jag blev så glad!!!


Så blommade syrenerna. Stora fång utav buketter plockades in i huset. Torkade blommorna på papper gjorde jag också - till olika bakverk.

Magen växte sig stor, jag mådde prima och sommaren hade precis anlänt.

Del 2 kommer inom kort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar