lördag 5 januari 2013

Årskrönika, del II


Maken fick semester och vi drog till mina drömmars trädgård hos Mandelmann. Fick en ny favorit bland djur, nämligen grisar, vilka intellektuella djur. Vet dock inte varför jag hade trott något annat.

Fann dessa spädgrisar som bökade runt bland idyllen. Dör på dem.

Vi tog också en sväng till Ystad. Det här var i princip den enda bild jag tog. Känns inte riktigt som stockrosor symboliserar Ystad speciellt mycket men ja... de får vara mitt minne därifrån.

Jag fotade blommor mest hela tiden. Här i en trädgård i Borgholm.

Våra vänner kom och vi for runt på en massa sevärdheter. Denna veranda tillhörde en glassbar som vi besökte. Den var otroligt vacker.
I samma veva började jag även att blogga. Ångrar det inte en sekund, för det är hur kul som helst. Önskade bara att jag hade mer tid för det.


Vi planterade smultron och blåbärsbuskar. Skörden? 4 bär. Så denna bild är från ett annat år och en annan buske.

Däremot gick det betydligt bättre med dessa goingar, som bodde i växthuset. Att ha växthus är det bästa, för allt växer så det knakar. Det går nästan inte att misslyckas med ett sånt.

Jag bakade red devils cupcake och jag började tycka att...

nej, nu var det för varmt, för jobbigt och för jäkla trist att gå och vänta på den lille.

Han kom ju såklart tillslut. Lite försenad bara.

Livet ändrade sig rejält. Nu var det någon som krävde ens totala uppmärksamhet. Allt som man tidigare tagit förgivet, så som tiden och självständighet var nu något man fick se som något extremt värdefullt och lyxigt.

Hösten kom och jag trodde jag skulle vara piggare, men jag var trött, sååå trött.

Lillen vaknade tidigt på mornarna så vi tände ljus och mös.

Under hösten fick jag extrem längtan att åka utomlands. I mina drömmar styrde jag kosan mot New York, men i ärlighetens namn hade jag aldrig orkat åka om jag så fått betalt.

Vintern anlände och samma dag som den här bilden togs fick jag magsjuka. En viss association till den får jag från åsynen av bilden. Usch!!

Så kom äntligen julen. Det var lillens första jul och jag hade verkligen längtat.

Två små armar, en med bilar och en med robotar på. Douglas och hans kompis Harry möts i en handskakning sista kvällen på året. Bilden får symbolisera det nya året som jag hoppas kommer fyllas av en massa härliga, tokiga, roliga och underbara saker.

Tack och hej år 2012 och goddag, tjenamors år 2013!

1 kommentar:

  1. Bästa polare! Ska bli mycket spännande att följa våra killars utveckling! Tänk vad mycket kul vi har framför oss..
    /Harrys mamma

    SvaraRadera