fredag 11 januari 2013

Billiga bruksföremål.

Idag har himlen öppnat sig, för ner faller snö. Mycket snö och när vinden får tag i det vita pudret och driver det runt, runt ja då skulle det kunna vara scener ur filmen "Emil i Lönneberga". Ni vet när Emil ska köra sjuke Alfred till Mariannelund med häst och släde. Har ni sätt den så vet ni precis hur det ser ut utanför mitt fönster idag.

Jag själv sitter inne och myser och tycker det är hemskt trevligt med detta väder, för vi har haft barmark ett bra tag nu så det var på tiden att snön hittade tillbaka.
I alla fall, jag tänkte visa några fynd jag gjorde på Röda korset när jag var hemma sist.


Den här lilla duken är så skör och vacker. Tycker om den för all sin enkelhet och så kostade den bara 10 kr.

Ett litet fat med sliten handmålad dekor. 5 kr.

Den här klockan är jag så nöjd med. Den går inte på batteri så den behöver dras upp ibland. Men det är bara mys och sen tickar den förnöjt som hemma hos någon äldre släkting. Ännu mer mys på det. Prislappen var endast 100 kr.

Två tallrikar för våra frukostbröd. Vackert för 10 kr.
Det var mina fynd för den här gången och glöm inte att på Röda korset, det är där det händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar