måndag 28 januari 2013

Dagens frukost.

Jag är verkligen en vanemänniska i många avseenden. När det gäller mat så är det nästan alltid så. Ett exempel är min lunch. Den har bestått utav samma sak, (smoothie och casadias) i princip varje dag sen jag gick på mammaledighet. Det låter ju ganska udda kanske, men jag är sån, jag kör på tills jag en dag vaknar upp ur min "samma-sak-på-menyn-trans" och vill då inte veta av dessa ingredienser på hemskt länge.
Så är det även med min frukost. Jag har gjort hemmagjord musli bra länge nu, dels för att den är riktigt god, men även för att det är en kalasstart inför dagens aktiviteter.
Men igår hade jag inte alla ingredienser när jag skulle göra min musli, så då fick det bli en helt annan frukost denna morgon.

Kaffe med mycket mjölk, rostat bröd, ägg, apelsin och kokosyoghurt i ett arrangerat stilleben.

Efter ett hungrigt angrepp. Verklighetens stilleben.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar