onsdag 30 januari 2013

Helt underbar kälke.

Men dra mig baklänges på en liten vagn vad glad jag blev när jag hittade den här helt underbara kälken på loppis i helgen.
Det var en äldre man som hade ett riktigt intressant och välfyllt bord bland alla de andra borden i Folkets park. Jag stod där ett tag och undersökte, klämde och trängdes för att helt plötsligt, i ögonvrån få syn på något mycket intressant. Under bordet stod den, kälken. Hjärtat slog lite snabbare och min förtjusning gick inte att ta miste på. På prislappen stod det endast 150 kr, så jag blev lite rädd att någon annan skulle hinna före och haffa den eller att den redan var såld. Men den fick följa med mig hem. Till min stora lycka.


En helt fantastisk träratt.

En handbroms ifall farten blir för hög.

Mister kommer sitta som gjuten på denna nästa vinter.

Mitt bästa fynd någonsin, tror jag bestämt.



2 kommentarer: