torsdag 17 januari 2013

Konsten att länka.

Jag har så många gånger velat länka. Länka till bloggar, saker jag läst eller annat skoj. Jag har velat upplysa om trevligheter eller otrevligheter som jag funnit eller fina ställen jag besökt. Men jag har inte gjort det på grund av en mycket enkel anledning. JAG VET INTE HUR MAN GÖR!!! Nu kanske många får sig ett gott skratt, men jag har aldrig varit tekniskt lagd. Jag vet inte hur många gånger jag fått utbrott på datorer eller andra hårda, tråkiga, tekniska saker. Men en kan ju alltid läsa instruktionsboken tänker ni, men nej det kan en inte om en gör en liknelse i tråkighet med att som tonåring TVINGAS sitta på sitt rum och göra läxan, när allt man vill är att vara ute med kompisar och hänga på stan för att titta på söta pojkar. Ja, då kanske ni förstår hur mitt icke intresse i att tampas med dessa instruktionsböcker har sätt ut.

Men nu så har det plötsligt hänt något. Ett svagt intresse har börja anas och det, mitt kära herrskap är tack vare bloggen. Jag vill nu lära mig och kanske tycker jag att det är lite smått kul att trycka, klicka och skrolla, (ni hör ju, en amatör uttrycker sig).
Så nu tänkte jag smida medan järnet är varmt. Är det någon där ute i cyberspace som vet hur man gör och vill hjälpa mig så får ni hemskt gärna göra det. Bara skicka mig ett mail eller skriv i kommentarsfältet.

Men nog om det för det jag verkligen ville ha sagt och som blev ett helt annat inlägg än det jag hade tänkt och även en bekännelse var att jag idag hade velat länka. För jag har hittat en alldeles förträfflig dam med blogg. Nämligen "Karins konstgrepp". Jag har läst hennes blogg förut men inte fattat vitsen, förens idag. Åhh, jag fick skratta, inte bara en gång utan flera, flera gånger och det är en bedrift. Det är inte lätt att vara rolig i skrift, men hon lyckas verkligen. Smart donna det där. Så nu har jag länkat på mitt old-fashion-sätt. Hoppas ni orkar söka på hennes blogg utan länk för att ta en titt.
Ha´re



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar