onsdag 9 januari 2013

Mina drömmars hår.


Jag är verkligen ett stort fan av frisyrer. Så ofta jag kan försöker jag ha någon form av frisyr, men jag skulle verkligen vilja ha mer kunskap om hur man får till snajsiga 40-50-tals frisyrer.
Att få handledning av någon som verkligen förstår sig på och har kunskap om de äldre håren skulle vara en dröm. Vet dock inte vart man ska vända sig för att hitta någon sådan kunnig person i dessa öländska kvarter.  Någon som vet?

När jag gifte mig hade jag denna, enligt mitt tycke underbara frisyr. Önskar dock att jag kunde ha den varje dag, eller i alla fall få till den lika bra som frisören. Men det har varit stört omöjligt hittills.

Här samlade jag krafterna med lite lunch innan vi bytte hotell till historiska Waldorf Astoria i New York. På bröllopsnatten måste man bo flådigt.

Tvätta inte håret samma dag som friseringen, för då håller inte frisyren. Det vet ju alla, men ändå gjorde jag det och fick ångra mig bittert när lockarna snart slokade.

Men jag fick va glad så länge man fick vara så här tjusig och grann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar