måndag 18 februari 2013

Helgens frosseri.

Helgen gick i frosseriets tecken. Härliga dignande frukostar, älgfilé med rödvinssås, lax, bakverk och surdegsbröd, ja...det kändes som vi mest satt vid köksbordet och åt.
Fast det klart maten gjorde sig ju inte självt, så där ryckte b.l.a. jag in med mitt loppisfyndade förkläde. Kände mig så fin i det.

Med vacker korslagd rygg.

Åh, lite svartvitt på det.

Surdegsbrödet blev gott, men det hade blivit ännu godare om jag hade haft en köksmaskin. Brödet behöver nämligen bli rejält genomarbetat. Men även min kropp hade blivit gladare utav en maskin. Efter en halvtimmes intensiv degknådning hade jag minst sagt en anings ansträngda kroppsmuskler, även mitt flås fick sig en rejäl åktur. Vad det säger om min kondition vet jag inte riktigt, men förmodligen att det är dags att ta tag i träningen.

Citronpaj med maräng till dessert är verkligen inte fy skam.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar