söndag 3 mars 2013

En oväntad frukost.


Jag kan lugnt säga att jag har bloggtorka. Vet inte alls vad jag ska skriva, eller berätta. Mitt liv är helt enkelt inte så händelserikt för tillfället. Tråkigt men sant. Jo, en sak kan jag berätta att igår gjorde vi sushi och det blev ju oförskämt gott. Enkelt var det också. Jag hade föreställt mig att det var hemskt avancerat...men icke, så det gör vi helt klart om.

Sen hände en annan sak. Detta bör icke läsas utav de som är äckelmagade. I alla fall, min man och jag satt och åt frukost och han höll på att larva sig. Härmade mig mest hela tiden, ni vet gjorde precis dom rörelserna jag gjorde och sa det jag sa. Skit jobbigt, men han tyckte det var jättekul. Så när jag precis tagit en klunk av mitt kaffe så tycker jag plötsligt också att det är jättekul och får ett skrattanfall och jag kan helt enkelt inte hålla kvar kaffet i munnen utan det blir som på film.
Det far ut över HELA frukostbordet, som en himla vattenspridare. Precis allt blir prickigt av kaffe blandat med mjölk. Min man och lillen som sitter mittemot blir minst sagt förvånade och...prickiga.
Frukosten fick ett abrupt slut kan jag säga och jag fick årets göttaste skratt.
Så så var det, hemma hos oss, denna lördagsmorgon. Inga konstigheter med andra ord...hmmm.

Denna ljuva tulpanbild från vårt kök är tänkt att kompensera lite för mitt vidriga avslöjande. Hoppas det godtas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar