tisdag 16 april 2013

Äntligen, Linas matkasse.

Nu har vi äntligen beställt, fått levererat och tillagat mat från Linas matkasse. Så länge som vi sagt att vi ska prova på att få varor, recept och ny inspiration levererat hem till ytterdörren. Alltför länge för att tro att det skulle bli av, men det blev det och jag kan säga att vi är riktigt nöjda. Även fast vi bara lagat en rätt än så länge, så känns det både roligt, spännande(!) och hemskt bra.

Men varför välja detta alternativ kanske ni undrar. Jo...därför att jag ser att jag kommer prova fler rätter som jag ratat förut p.g.a min störtlöjliga kräsenhet som jag vill bli av med. Jag ser även att det ska komma in ny inspiration i köket och jag kan inte låta bli att känna en viss uns av lyx och flärd när jag glatt får ta emot kassen vid dörren. För att gå och handla har blivit en av mina mindre angenäma uppgifter sen jag blev mammaledig, (det känns liksom som att det är allt jag gör, all day long.)
Så detta är bra anledningar att unna sig detta tycker jag.

Men trots min optimism kommer jag utvärdera detta närmare sen när jag har lite mer att komma med. När jag inte längre romantiserar utan har landat och kan göra en rättvis och genomtänkt bedömning. Så det kommer en fortsättning...och förmodligen några goa recept.

Några av varorna från kassen. Imorgon blir det förövrigt sparrissoppa. Ska bli mycket gott, hoppas jag för jag har aldrig provat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar