söndag 19 maj 2013

Äntligen något att skörda.

 Arbete sammanfattar helgen. Gud vad vi har hunnit med mycket. Maken min har nästan byggt klart hönsgården och jag har planterat, b.l.a. tio hallonbuskar, uppdriven spetskål, purjolök och tomatplantor. Vi passade på att jobba när lillen sov, babyvaktaren är en gudagåva. Vi har även bestämt fina saker och fått mail om något absolut jättespännande som ni kommer bli varse om här i bloggen. Sen kunde vi äntligen skörda vår första sparris, efter två års väntan. Ljuvligt var det.
Supereffektivt var ordet och jag känner livet pulsera i ådrorna. Bra helg.

Den här blomman är verkligen en favorit.

Lycka!!

Även dessa var redo att skördas. Åh, det är nu det börjar när man trär på sig träskorna, spatserar till trädgårdslandet, samlar in alla dofter på vägen dit. Väl där synar man odlingarna och väljer vad som ska få följa med upp till köket och bli dagens lunch eller kvällens middag. Älskar det, ÄLSKAR.

Detta blev resultatet. Himlen vad god, tyckte jag.




3 kommentarer:

  1. Cajsa Kjellsson20 maj 2013 kl. 22:50

    Åh! Jag älskar rabarberpaj! Ät lite för mig med!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera