torsdag 23 maj 2013

Dags för förändring.

Jamen sådär ja! Äntligen ska jag iväg till frisören, närmare bestämt imorgon. Ska bli så skönt, efter att inte ha låtit någon greja runt i mitt hår på över ett år, (eller ja, mamma har nog klippt mig en gång). Det är minst sagt på tiden och jag är superpepp.
Dock vet jag inte riktigt hur frisyren ska formas och färgen ska färgas, jag är öppen för det mesta. Länge ville jag ha en av alla dessa roliga färger som man sätt en längre tid, typ rosa, violett eller blått. Men eftersom jag har tröttnat på det så blir det inget sånt, till min mans stora lättnad. Utan det blir nog något som jag haft innan. Vi tar en titt helt enkelt.

Det blonda är ju det som hängt med mig stora delen av mitt liv. Jag trivs superbra med det men jag tröttnar ju ibland och då blir det ju något sånt...

...här. Gillar det med, men jag trivdes nog mer den period då jag var rödhårig.

Det var något alldeles speciellt med den hårfärgen, även fast det var rent ut sagt förjäklig att underhålla den.
Dyrt, då jag ofta behövde besöka frisören och mellan frisörbesöken fick jag tona alltsammans. Sen när man duschade rann all rödfärg ur håret kändes det som.

Den här bilden har jag ju visat ganska nyligen, men såhär ser det ut när jag har lugg. Fint tycker jag.

och så här ser man ut om man inte har färgat håret på över ett år, alltså den dagsaktuella frisyren och den är jag ju mäkta trött på. Ska bli riktigt trevligt att förändra sig lite.
Hoppas bara att mitt hår tål färgning, för onekligen har min hårkvalitet blivit sämre sen jag fick bebis. Ja, ni lär ju få se resultatet i vilket fall som helst.
Ha det gott!






2 kommentarer:

  1. Röstar på bild nr 1 :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sugen på den. Det var ju trots allt längesen jag var blond.

      Radera