tisdag 14 maj 2013

Definitionen av lyx.


Den här vasen köpte jag för någon vecka sedan på det här underbara bageriet. Tycker den var hemskt söt och värd att visas upp här i bloggen, (kanske att bilden inte riktigt gör den rättvisa men ändå.) Tycker också att ni ska passa på att besöka bageriet om ni har vägarna förbi norra Öland. Det är i mitt tycke det absolut bästa stället att köpa sitt morgonbröd på.

Idag känner jag förövrigt en viss stress. Jag har så mycket jag måste hinna med nu innan sommaren och jag känner att nu skulle det inte sitta fel med en barnvakt. Om bara för ett par timmar, men varken min man eller jag har någon anknytning till denna del av ön där vi bor så det finns ingen som kan hjälpa.
Det börjar bli mer och mer tydligt att det är en enorm fördel att ha släkt och vänner nära inpå när man har en liten bebbe. Dels för lite avlastning men även för att man vill ha dem nära. Tänk alla ni mammor och pappor som bara kan ta bebis, barnvagn och spatsera till sin egen mamma eller pappa, det är vad jag kallar verklig lyx det.
En annan lyx är att få sova. Det hade också suttit fint, minst sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar