onsdag 15 maj 2013

En dröm blev sann...idag.

Drömmar är till för att uppfyllas och idag blev det så att en av dem blev till verklighet. Jag har nämligen införskaffat mina hett efterlängtade höns. Min vän E och jag åkte iväg och hämtade hem 16 st, (tre till mig) och allt gick super smidigt. Mina pullor kommer dock bo ett tag hos E innan de slutligen kommer hem till oss, men alldeles snart får vi förhoppningsvis njuta av egna ägg.
Tyvärr hann jag inte ta speciellt många bilder när de skulle hämtas men fyra blev det, så vi tittar.

Omgivningen var alldeles otroligt vacker där vi var och gården där hönsen huserade är en ekologisk gård som brukats biodynamiskt sedan 1976. Då gården producerar sitt egna foder känns det ju extra bra att ta just dessa höns och samtidigt veta att de har haft det bra under sin tid på gården, (pensionerade värphöns).

Den här baggen lät som en riktig karl med rejäl basröst när han brölade sig hörd åt mig och lille D.

och här fann vi hönsen och deras tillfälliga boende.
Att fånga in dem var inga problem för damerna som hade hand om dem hade van hand. Sedan ner i lådan, sex i varje, för tydligen ville de färdas tätt, tätt. Trygghet antar jag.

Här är damerna i färg.
Så lycklig nu och såklart kommer ni få göra en närmare bekantskap med just mina höns när de gjort sig hemmastadda hemma hos oss.



1 kommentar: