onsdag 29 maj 2013

Ett boktips.

"Husen runt Östersjön" - Laura Gutman-Hanhivaara, Sölvi Dos Santos
Bokförlaget Max Ström.

Inspirationsbilder på inredning som florerar på nätet i all ära men ibland behöver man bläddra i en bok gjord av papper. Så därför vill jag tipsa om den här raringen. En bok som tittar in i olika hem runt om Östersjön. Fantastiska stilar representeras och all inredning är högaktuellt trots bokens nästan tioåriga ålder. Såklart är nästan varenda hem fyllt till bredden med äldre möbler och second-hand och jag kan ju inte annat än att åter hylla det genialiska med återvunna ting. Det håller och kommer alltid att hålla så sant som jag sitter här. Sen att jag fortfarande tittar och inspireras av bokens innehåll efter flera år i min ägo gör ju inte saken sämre.

Det är inte svårt att ta in det här. Älskar det spartanska och lite slitna och tavlan, den vill jag ha.

Lite åt det här hållet har jag tänkt köket i mitt brygghus. Så enkelt som möjligt helt enkelt.
Älskar också att diskstället inte riktigt får plats, inte perfekt på något vis men så charmigt.

Det här köket går inte av för hackor heller. Man kan ju inte anklaga mig för att vara minimalistisk i alla fall för det är sånt här som jag dras till, rent inredningsmässigt. Mycket saker och prylar, men som ändå har sin bestämda plats.

Fin, fint.
Men förlåt för den hemska bildkvaliteten. Jag har fotat direkt ur boken så därför blir det lite si så där. Hoppas ändå att ni får någon sånär känsla för boken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar