söndag 26 maj 2013

Frukost, snäckskal och ett med naturen.

I morse tog jag en sväng i trädgården,  plockade en liten bukett med blomster innan jag for iväg till bageriet och inhandlade vårt dagliga bröd.

Älskar helgfrukostar.

Vädret var inte i någon form trevligt, men jag behövde snäckor till våra höns så jag åkte ner till stranden. Påpälsad och lite kall fick jag plötsligt en härlig känsla i kroppen, det var faktiskt som att jag blev ett med naturen där jag stod i regnet, med hink och spade och tittade ut över havet.
Blöta hårtestar fastnade i ansiktet, vinden gjorde ryggslutet kall, för att tröjan och jackan var för kort. Regnet blötte ner jeansen och jag trampade runt bland måsskit, men det gjorde liksom ingenting för allt var helt perfekt, där bland, fiskmåsarna, svanparet som guppade fram och den öde stranden. Jag kände mig verkligen levande och jag önskar så att fler fick känna så som jag gjorde idag.

Så därför är jag verkligen glad att jag får röra mig fritt, insupa allt det vackra och att ingen, verkligen ingen bestämmer över mig och mina känslor. Tack för det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar