söndag 12 maj 2013

Vad gömmer sig i vassen?

Finaste helgen på länge. Fyra dagars ledighet med familjen är verkligen inte fy skam och grädden på moset är  att vi hann med så himla mycket i brygghuset och trädgården. Att hinna med saker är ju en ynnest nu för tiden, jag menar lillen tar ju nästan all ledig tid. Så jag blir så glad när det flyter på och saker runt omkring mig faktiskt rör på sig, att det händer saker. Ta te.x min make och herr B, de snickrade hela dagen i brygghuset. Från tidig morgon till sen, sen kväll/natt. Tack så mycket för det. Inget gör mig gladare.
Jag och min mamma hann med en hel del också. Mycket barnpassning, men även trädgårdsarbete. Sen tog vi långa promenader med lillen och hunden.

När man promenerar hittar man alltid spännande saker och trots att jag gått dessa vägar hundratals gånger hittar jag alltid något nytt att fotografera.

De hade gjort fint i lövskogen också. Att sedan stapla veden så här grant ger ju såklart pluspoäng.

Mormorsnattmössa plockades och sattes i ett snapsglas i fönstret.

Promenad nummer två blev mer vid havet.

En strand som inte var direkt badvänlig. Eller ja, kanske om man inte känner för att trängas med alla sommargäster. Då kanske denna strand är alldeles ypperlig att hänga på i sommar.

Vindkraftverk är många emot, (kanske mest de som behöver bo nära dem). Men jag tycker det är en alldeles förträfflig uppfinning.

Vad gömmer sig i vassen? Inte mycket visade det sig...

Brygghuset fick en ny alldeles fantastisk grund. Sten för sten byggde min duktiga make och herr B upp det som en gång varit och det blev precis som jag ville ha det. Ingen betongplatta så långt ögat kunde nå alltså.

Ett smått fantastiskt litet skjul som många säkert tycker att man ska riva, men har men en sådan här vacker grå patina och står så alldeles underbart vackert så...

tycker jag helt klart att man ska få stå kvar.





'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar