torsdag 18 juli 2013

Fikastund i Hagskog.

I Hagskog på norra Öland ligger det ett krukmakeri och nytt för i år är deras helt underbara lilla café. Vi åkte dit ett gäng och testade deras läckerheter och vi var minst sagt supernöjda över kvaliten på fika/mat, utsikt och mysighetsfaktor. Helt klart ett ställe att rekommendera och besöka. Jag kommer då definitivt fara dit igen.

Inredningen i fiket var precis i min smak.

Sådan här miljö gör att man vill stanna länge. Roligt också att min man hade lagt om taket på detta hus för flera år sedan. Enkupigt fantastiskt gammalt tegel.

Men om man inte ville sitta inne så kunde man ju såklart gå ut och njuta till...

...den här utsikten som är deras stora behållning.

 Så fint och jag älskar att tallarna blir stora naturliga parasoll så man inte blir stekt vid fikabordet. Alldeles perfekt behaglig atmosfär.

Såklart gick jag och min tjej Frida de få stegen ner till vattnet och spanade lite också. Sen for vi hem och vi var hemskt nöjda. Härlig dag med fina vänner.


1 kommentar: