onsdag 14 augusti 2013

Dalarna, del 2.

Loppis blev det ju också i Dalarna, såklart. Kändes som det nästan var lika tätt med loppisskyltar efter vägarna som på Öland och det var ju fantastiskt bra tyckte vi. Efter några fynd åkte vi till Tellberg. Ett samhälle med underbara vyer, (som jag skulle fota men glömde). Det var riktigt mysigt med flera timmerstugor och en massa hantverk och trevligheter. Vi gick runt och tittade lite och sen åt vi i en gammal stuga med knarriga golv och vackra möbler.

Sådana här golvplank ska jag ha i mitt egna hem, någon gång.

Brant trappa. Påminner om den jag har i min stuga som leder upp till vinden.

Härlig kakelugn. Det inte alltid de gör sig bäst vita.

Efter Tellberg åkte vi till Leksand där det tillverkas knäckebröd, som ni nog alla vet. Det luktade sirap på parkeringen, knäckebutiken var ok och smakbitarna var goda. De här följde med hem.
Undrar om man äter mer knäckebröd om man bor nära knäckefabriken?

Sen åkte vi hem. Kort men bra blev det och jag kan absolut tänka mig att åka tillbaks till Dalarna. Känns som det finns mycket intressanta och informativa platser att upptäcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar