torsdag 8 augusti 2013

Öländska raukar.

Mamma och herr B var på besök vid stugan för en vecka sedan och en kväll tog jag mamma under armen för en visit vid öns raukar. (Ja, för det är inte bara Gotland som har raukar utan även vi, dock i en betydligt mindre skala än vad som finns på grannön.)
Det var inte den där mest fantastiska solnedgången men ljuset var dock härligt att fota i och jag gillar ju att kvälls-fota, så det fanns verkligen inget att klaga på.

Någons konstverk.

Det är sannerligen något speciellt med raukar. Sådan fantastisk natur vi har.

Helvetesgapet i Ronja Rövardotter?

Formationer i massor.

Ål-bottengarn vid stranden.

 Älskar, älskar sommarkvällar.



2 kommentarer:

  1. Hej Annelie! Jag googlade runt efter "loppis Öland" och hamnade här, så himla kul! :)
    Hoppas allt är bra med er! Ha det gott i sommarvärmen.
    Hälsningar Lisa (i föräldragruppen)

    PS. Snygga kort du tar! Systemkamera is da shit! :D DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad kul att du hittade min blogg.
      Så roligt att höra ifrån dig. Ja, här är allt fint. Hoppas ni också har det bra.

      Systemkamera är ju oslagbart. Den jag använder är just nu i Scotland, så jag får snällt fota med digitalkamera. Så tråkigt!

      Ha det fint.

      Radera