fredag 20 september 2013

Ännu en arkivbyrå.

En illbatting sitter på lur inför eventuella stilleben att demolera.

Jag visade ju för några inlägg sedan hur jag förändrat vår arkivbyrå med svart matt färg. En förändring som jag tyckte blev väldans bra så jag passade på att jag göra samma sak med en liten arkivbyrå som jag fann på en loppis i somras. Den var tråkigt träfärgad och såg inte mycket ut för världen. Så i vanlig ordning, slipa lite, grundfärga och på med den svarta färgen. Sen kalasigt fin.
Nu ska jag bara ordna med något fint att ställa på byrån. Just nu har jag en gammal kartbok som jag köpt på antikvariat, (skulle göra vimplar av de vackra sidorna men hade inte hjärta att klippas sönder den).
Fast när man har en illbatting till son så är det inte så lätt att ha fina stilleben som inte genast blir demolerade.

Fin, fin karta.

Äskar beslagen. Någon med ordningssinne har nog ägt den.


1 kommentar: