onsdag 2 oktober 2013

Dags att börja arbeta.

Så var det dags att börja det riktiga livet igen. Idag börjar jag nämligen att arbeta igen och den lilla familjemedlemmen har sin första riktiga dag på förskolan. Spännande. Jag tycker detta ska bli enormt skönt och jag ser fram emot rutiner. Sen får vi se vad jag tycker om en månad. Då kanske jag längtar tillbaka till det lunkande livet som mammaledig.

Tänkte också visa vår vardagsrumslampa som jag fixade i somras. Vi har ju haft en enorm krona från slutet av 1800-talet hängandes ovanför vardagsrumsbordet. Som inte alls har passat in, den har liksom tagit över hela rummet med sin prakt och överdådighet. Inte bra tänkte jag och funderade på vad jag skulle hitta på istället. Så var jag uppe på vinden i stugan och hittade ett lampskelett och tänkte att det blir ju perfekt. Sen åkte jag till Åhlens och köpte en sladd och en lampa. Sen hem och satte ihop alltsammans och hängde upp den i taket. Jag blev väldigt nöjd eftersom den blev så nätt och knappt märkbar där den hänger och dinglar i taket.

På det lilla bordet med den krakelerade bordsskivan står en Röda korset-vas med trädgårdens sista ros i och ett hemskt sött rådjur jag köpt på loppis i Dalarna.

Söt så här men inte i min trädgård...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar