tisdag 15 oktober 2013

Ett gott & oväntat tillbehör.

Nu har vi återigen börjat med Linas matkasse efter sommaruppehåll. Så skönt att få hem denna kasse varannan vecka och slippa tänka på veckans matsedel. Det medför att vi har ett störningsmoment mindre och vi kan lägga vår energin på annat. Typ, busa med vild unge eller kanske busa med vild unge. Det funkar vilket som...

Jag tänkte i alla fall dela med mig av ett recept från matkassen som jag lagade i våras. Eller det var snarare ett tillbehör till någon rätt som jag inte minns var det var. Jag trodde dock inte att jag skulle tycka om det men blev positivt överraskad, (det är ju lite det som jag var ute efter från början när vi började med matkassen, att laga sådant som man aldrig hade provat på själv).

Receptet:

Skala och dela några morötter. Stek dem mjuka i smör. Pudra över kanel, (det var det här som gjorde mig skeptisk). Sedan ska det helt enkelt vara klart. Fungerar till griskött eller något vegetariskt. Riktigt, riktigt gott och helt klart värt att prova.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar