tisdag 22 oktober 2013

Mitt vårvete.

I våras sådde jag vårvete. Det var något som jag var sugen att testa och jag såg det mest som ett experiment. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med vetet. Antingen skulle jag ge det till hönsen, göra julkärvar till fåglarna och hade det blivit riktigt bra hade jag malt mjöl av vetet och bakat bröd på hela kalaset.

I helgen tog jag hand om alltsammans och band ihop till kärvar. Känns så himla roligt att jag odlade något helt annorlunda och testade för att det var kul. Odling ska ju vara roligt och man ska experimentera om man känner för det och blir det fel, konstigt eller ingen växtlighet alls så är det bara att testa nästa år igen. Det är ju det som är så bra med just odling, det finns inga rätt eller fel. Det är bara att låta fantasin flöda och köra sitt eget race.

Hängde upp dem i taket i brygghuset, så inte möss och råttor får tag på godiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar