söndag 10 november 2013

Yrkeslivet - att våga hoppa.

Efter att ha känt en längre tid att jag velat studera, ändra inriktning i mitt yrkesliv och få nya spännande arbetslivserfarenheter sökte jag till Capellagårdens trädgårdsutbildning.
Förra veckan hörde de av sig för intervju, fick reda på att de tyckt om min ansökan, att jag låg bra till.
Jag blev superglad och pepp. Dock tackade jag nej. Så, tråkigt men saker förändras och just nu, i denna tid passar det sig inte för studier av olika anledningar.
Kanske söker jag senare, ett annat år eller så blir det något annat. Det enda jag kan säga säkert är när man känner att man är på väg, vill uppleva nya saker och känner att livet har mer att erbjuda så ska man lyssna på den rösten. Så viktigt. Sen kan man aldrig veta hur lång tid en förändring tar eller när man är redo för nästa steg. Det enda viktiga är att man vågar hoppa. För jag är livrädd att inte våga. Vara för feg och ångra mig när jag blickar tillbaka på livet.
Ni känner ju till klyschan. "-Man ångrar inte det man gjort, bara det man aldrig gjorde". Slitet uttryck men så sant. Så jag följer den devisen och smider nya spännande planer för mitt framtida yrkesliv.

Låt oss samtidigt titta lite på Capellagårdens drömmiga miljö och önska att man visst ska börja här i februari.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar