fredag 7 februari 2014

Inredningsdrömmar.

Jag är en sann dagdrömmare. Går ständigt runt och funderar och filosoferar. Jag kan ofta sitta och titta ut genom ett fönster och få ihop de mest konstiga, finurliga och alldeles fantastiska historier i mitt huvud. Vill helst inte bli störd när jag dagdrömmer, (vilket vackert ord), men om livet ska gå sin gilla gång måste man även närvara i den där så kallade verkligheten.

Fast idag struntar jag i vardagen och drömmer om inredning. För just nu renoverar vi för fullt. Ny hall, nytt badrum och med det kommer val av tapeter, kakel, färg och det roligaste av allt möbler och pinaler. Allt måste planeras, fantiseras och nötas in i minsta detalj.

Men dagdrömmarna tar såklart inte slut där. Nej, de fortsätter. För jag vill mer än så, inte bara planera mitt egna hem. Utan även andras, (hur ska jag annars kunna få utlopp för alla mina idéer). Att få skapa ett personligt, trivsamt och alldeles fantastiskt hem för någon annan. Det hade ju varit något det.

För skulle det bli så, att min dagdröm blev en sanndröm. Ja, då skulle jag inte ha något emot att leva lite mer i den där så kallade verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar