fredag 11 april 2014

Några goda ting.

Några saker och ting som jag tycker om lite extra just nu.


  • Påskliljan. Ja, det blommar faktiskt i min trädgård nu. Synd bara att jag inte kan ta in blomster i hemmet. Lillen är nämligen all over the place och inget eller ingen går säker för hans bärsärkagång.
  • Anteckningsbok. Här ska antecknas tänkte jag och köpte den här fina på Ikea härom dagen. 
  • Tuggummi. Färgglada och fina i burk. De piggar upp vardagen där de står på Reda-hyllan i köket.
  • Ingefära. Ingen juice utan denna ört. Råsaftcentrifugen går på högvarv. Juicesaft fläckar ner kaffemaskinen, fönsterrutan och skafferiets pärlspånt. Men vad gör det, när man får dricka en urgod drink med just ingefära. Älskar den distinkta smaken. Den. Piggar. Upp. 
  • Frön. Säsongen är här och jag kan knappt bärga mig innan jag får ta mina första spadtag. Ta en näve jord och lukta. Maniskt ha koll på hur all grönska utvecklas. Dra upp den första rädisan ur jorden. Smaka och njuta. Ni som odlar, ni vet.

1 kommentar: