söndag 29 juni 2014

De som inspirerar.

Hur snygga är de inte...

Det finns de som gör precis det de vill göra. Som följer sitt hjärta och som gör det där som känns rätt i magen. De följer sin intuition utan kompromisser och påverkas inte av andras åsikter.

Jag är tyvärr inte en av dem. Men jag inspireras helt klart av dessa människor som gör det de tror på och en tjej som har det där lilla extra och som får mig att känna "det klart du ska göra det du drömmer om Annelie"
är Anna Malmberg. Hennes lilla familj har precis flyttat från Paris till Stockholm. Hon är fotograf, (så fantastiska, drömlika och djärva bilder hon fotar), han är musiker och tillsammans har de en fotogenisk son vid namn Sonny Lou.
De har båda valt yrken i tuffa branscher, där det kan vara svårt att ta sig fram. Men ändå kämpar de på. Så beundransvärt tycker jag.
Sen att de verkar leva efter devisen att om man inte följer sina drömmar så är livet inte något värt, (eller ja, jag vet ju inte om det är så men jag väljer att tro det...), gör att jag vill kämpa lite mer för att en vacker dag få arbeta med det som jag vet är meningen att jag ska syssla med.

För du kan försöka dölja, glömma och stoppa undan känslan av att du måste göra det där viktiga, vackra eller absolut nödvändiga för en tid. Men känslan kommer alltid pocka på. Göra sig påmind. För du kan inte göra avkall på dina drömmar. Då kommer du bara svika dig själv och ditt liv. 

Så kära Anna, tack för att du finns. För sådana som du behövs och du gör helt klart skillnad.

Hennes blogg kan du läsa här. Bilden har jag lånat från hennes blogg.

5 kommentarer:

  1. Håller helt med. Älskar Annas bloggar och bilder! & nu fick jag ju syn på din fina också!
    Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittade hit, det gör mig glad.
      Ja, hon går inte av för hackor den där Anna. Otroligt talangfull tjej.

      Radera
  2. Smukt formuleret :-) Jeg ville også ønske at der var lidt mere Anna i mig.
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack!!!
      Ja, sådana som Anna behövs så att vi "andra" ser att det går att leva drömmen.

      Radera