söndag 8 juni 2014

Härliga Gotland.

Om du av någon anledning inte vet vart du ska ta vägen i sommar på din semester så vill jag verkligen rekommendera Gotland. Vi var där sommaren 2011 för att besöka butiken Idyllien i Visby. Min fina vän Frida hade illustrerat deras etiketter och vi ville såklart se butik och produkter "live".
Tyvärr hade vi bara några få dagar på oss att upptäcka ön, men vilka fantastiska dagar det blev.

Vi tar en titt.

En restaurang som jag bara måste rekommendera är Surfers i Visby. Där åt vi den mest fantastiska mat och vi satt på första parkett för all kändisspotting, (vi var där Almedalsveckan bör tilläggas).

Alla gränder och fantastiska hus i Visby tog lite andan ur mig.

Så magiskt alltsammans.

Vi kunde ju inte för allt i världen missa Fårö. Här stannade vi till vid ett bageri.

En fis i rymden kan man jämföra raukarna med i Byxelkrok, Öland mot dessa jättar på Fårö.

Kutens bensin fick sig också ett besök. Där drack vi torr fransk cider och tyckte att livet var alldeles, alldeles underbart.

Å, jag var rödtott på den tiden.

Vackra dörrar överallt i Visby.

Det var mitt semestertips. Åk vettja!!! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar