söndag 1 juni 2014

Rädisskott, rejäla vitlökar och pimpad barnlunch.

Vi kom nyss hem från stugan. Trötta, nöjda och glada. Trötta för allt arbete i trädgården, som det alltid blir. Nöjda för att vi hann med det vi hade tänkt och samtidigt fick umgås med goa människor. Därav också härligt glada.

Jag började i alla fall helgen med att rensa landen. Utökade ju med ett land förra sommaren och det behövdes verkligen för det var mycket frön som skulle i i år. Hade behövt ett ytterligare land i år kan jag säga, (behöver mer mark, helt klart).

Gallrade bland rädisorna. Ett tips: det du gallrar bort kan du använda i salladen eller att dekorera någon halvtrist rätt med.

Vitlöken som jag satte i höstas har tagit sig riktigt fint. Har aldrig lyckats med vitlök förut. Den har alltid ruttnat bort, men i höstas köpte jag en fransk lök av god kvalitet och satte den i en hög bädd och nu hoppas jag så att det blir finfina lökar till hösten. Är i alla fall mycket stolt att de än så länge ser så rejäla ut.

Syrenen blommade fortfarande vid vår infart.

Tidigt i morse tog vid den nymålade skrindan till min mans bror och hans familj och åt en god frukost. Nu när bageriet har öppnat för säsongen finns det ingen hejd på hur mycket bröd jag äter. Kan besöka dem ett par gånger om dagen ibland. De är helt enkelt bäst på bröd och bakverk.

Lillens lunch pimpade jag med gräslöksblommor. Fint ska det va...

Det var alla bilder som togs. Jag hann liksom inte  med mer under denna intensiva helg.

Ha det fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar