fredag 4 juli 2014

I rummet där vi sover.

I vårt sovrum är det numera väldigt behagligt. För ett år sedan var det ganska så fruktansvärt. En väldigt oskön tapet, (mest förknippade jag den med galenskap och inte lugn och ro som jag tycker ett sovrum ska ha), på väggarna och allmän oreda. Detta gjorde att sömnen stördes och jag mådde näst intill dåligt när jag klev in i rummet. Nu är det som skrivet i alla fall bra mycket bättre och jag sover numera som en stock. Att jag gärna adderar lite snittblommor under sommarhalvåret gör ju inte saken sämre.
Flott ska det vara där man spenderar så många timmar under sitt liv. Eller vad tycker ni?

Sängbordet är ett gammalt pottskåp.

Små bilder på väggen som tydligen hänger lite snett så där.

Klänningen kommer från Jonas farmor som blev 99 år. Den är så himla fin och gammal.

I ett av hörnen ser det dock lite rörigt ut. Har fått ställa det som är ömtåligt på hög höjd, så att lillen inte ger sig på det.
Är i alla fall väldigt glad över provdockan från 1950-talet som jag fann billigt på en loppis förra sommaren.

Vid fotändan av sängen står en koffert. I den förvarar vi utklädningskläder från förr. Alltså lösmustascher, peruker och annat skoj. För ägarna till kofferten älskade att gå på maskerad. Även fast de var pensionärer. Fint tycker jag, (måtte aldrig mitt barnasinne försvinna).

Ja, det var nog allt från rummet där vi sover.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar