torsdag 21 augusti 2014

Arla morgon i sommarskrud.

Min son har en förmåga att vakna väldigt tidigt. Kan tyckas jobbigt och det är det sannerligen, men när man väl är uppe så blir man ju pigg snabbt och kan ta sig an dagen. Som också blir så mycket längre.

I alla fall, en tidig morgon i somras när vi var i Simrishamn tog jag med kameran och dokumenterade lite. Kan ju säga att det inte stör alltför mycket att gå igenom en folktom stad, när solens morgonstrålar värmer, måsar skriar i skyn och havet luktar salt och tång. Det är verkligen speciellt.

Älskar stockrosor.

Vackra dörrar överallt.

Trompe l'oeil - konst som lurar ögat. Här i form av böcker som står uppradade i de båda fönstren. Barnvagnen är dock på riktigt.

Kullersten.

Ni ser ju. Tjugo i sju står klockan på. Fast här började faktiskt staden att vakna lite till liv.

Sen kom vi till ett härligt litet koloniområde. Där växte det solrosor. Jag sådde sådana förra året och har blivit väldigt förtjust i dem. De röda gillar jag bäst, men i år odlar jag gula ståtliga rosor.

Kål - hur fasen lyckas folk. Min blir bara uppäten av kållarver.

Har ju en dröm att faktiskt få äga en kolonilott någon gång i livet.






En sommarmorgon man kommer ihåg tack vare bilderna.

1 kommentar: