tisdag 19 augusti 2014

Livet alltså.

I dag var jag och lillen lediga. På morgonen for vi iväg till en grönsakshandlare på fastlandet och handlade lite grönt till kvällens middag. Väl hemma somnade han och jag gjorde scones och te med citronmeliss i. Tog det lite lugnt med andra ord.
Sen tog vi en runda i trädgården tillsammans. Han plockade björnbär och åt. Jag gick in i växthuset och såg över grödorna. Lillen ville också se över det gröna och passade på att äta lite vindruvor och smaka på basilikan, som han bestämt ratade.
Sedan bakade vi tortilla till kvällens tacos. Har så länge velat prova att göra egna tortillabröd istället för att köpa och bröden blev väldigt goda vill jag lova. Enkelt var det också, förutom att jag fick knåda i en evighet, (ganska bra dock för mina icke existerande armmuskler).
Sen kollade vi på Bajse, (ja, Bamse på Douglas-språk). Sen var det bus, lite gråt och lite gnäll, men framförallt en massa pussar och kramar. Alltså en helt vanlig dag för oss.

I en annan del av Sverige valde en liten unge att se dagens ljus för första gången. Andas sina första fria andetag och möta sina fina föräldrar.
Min älskade vän Frida fick nämligen sitt andra barn idag.

Livet alltså. Så fantastiskt, så olika och alldeles, alldeles underbart, (för det mesta).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar