lördag 23 augusti 2014

Min egna pesto, (dock utan recept).

Jag ligger hemma och är risig. Ganska rejält faktiskt, men tydligen hindrade det mig inte från att tillverka en pesto tidigare idag. Med feber och allt.

Nu hade jag inte exakt alla ingredienser hemma, men jag tog det som fanns. Blandade t.e.x solrosfrön med pinjenötter och inte fanns det tillräckligt med parmesan heller, så det fick åka med lite manchego ost också.

Peston hamnade slutligen i en pastarätt med bönor från landet och en krämig getost från mina getter, (nä, skoja bara. Only in my dreams.)
Recept bjuder jag inte på. För hur man gör pesto kan man lätt googla fram och själva pastarätten blev faktiskt inte så god. Lite för torrt. Fast alltsammans dög fint. Som sjukling har man inte så höga krav precis.
Nu återgår jag till mitt tv-tittande som mest består av gamla klassiska filmer och dokumentärer. Trevlig kväll allesammans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar