fredag 8 augusti 2014

Mina fynd.

Jag lovade att jag skulle visa mina loppisfynd som jag gjorde en tidig morgon i hamnen. Egentligen är det hemskt tråkiga bilder. Jag hoppade nämligen ut sent en kväll när lillen sov. Jag tänkte nu eller aldrig. Jag kommer inte hinna fota alltsammans om jag inte gör det just ikväll. Därför är bilderna gryniga och tråkiga. Men, men vem bryr sig egentligen om hundra år. Så här har ni dem. Min fynd.

Blev så himla glad när jag hittade den gula brickan. Tyckte den var helt underbar. Det var t.o.m. folk som ville köpa den av mig. Tallrikarna köpte jag för 60 kr. Ett fynd. Lilla gubben en tung och härlig staty. Han flyttar runt för tillfället för att hitta sin plats i hemmet.

Jordgloben tycker jag mycket om. Den har redan hittat sin plats hemma på en byrå. Pallen gav mig lite smått hjärtklappning när jag såg den. Så himla praktisk när man kan fälla ut och in stegen. Två fina gamla krukor blev det med och tavelramar. Jag samlar ju på dem. Sleven, Kockums, 20kr.
Sen köpte jag några gamla 70-tals kläder till den lille.
Det var allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar